Monday, June 21, 2010

~i lOve u abah~




hope belum terlambat lagi bagiku untuk mengucapkan selamat hari bapa kepada bapa-bapa di seluruh dunia...
perngorbanan seorang bapa memang tersangatlah besar,lebih2 lagi kepada anak-anaknya
juga termasuklah yana....hehe
sampai aku dewasa kini abah masih lagi kuat mencari rezeki untuk kami
haih,teringat lagi masa kecik2 dulu malam2 manangis,merengek minta dibelikan nugget kfc yg dlu ade huruf2 tu,abah pegi juga menunaikan permintaan gedix yana ni....
sanggup tggu di garaj sampai abah balik dari keje semata-mata nk mintak duit bli aiskrim cornetto,abah tak penah tak bagi..kadang2 tu setiap hari beli yg harganya rm 1.50..
yelah,time tu anak sulung...adik pn kecik lg..kih3
pernah suatu malam ketika aku 6thn,aku masih ingat lagi kakiku kejang ketika tidur dan sambil menendang.yelah siang lasak sangat main beskal la,lari2,polis entry la ngn g skola lg,then aku nampak abah urut kakiku dengan minyak angin...time tu aku sedar,wat2 tido ayam.abah sanggup bangun malam mengurut semata2 nk bagi anak die nie tido lena...~oh abah~ T.T
penah juga temanku memerli disebabkan sudah meningkat darjah satu tp still abah yg mandikan lg..die kate tak malu betul..tp aku tidak kisah n ambik peduli semua itu kerana kami memang manja dgn abah...*anak perempuan kn...wee~
abah walau luaran saja nampak garang tp sebenarnya die suka membebel juga,mengalahkan ustaz.. =.=''
kadang2 sifatnya yang suka wat loyar buruk membuatkan sering dimarahi emak hahaha
katanya"anak kita tu sume perempuan,malulah sikit..hee"
biasalah,abah takde geng..jadi dengan kamilah abah nak bergurau lawak jenakanya dan perangai abah itu turun pulak kt adikku yg last..hish3

to my beloved abah,zainal abidin b.sarikin
pengorbananmu membesarkan anak2 mu sangat menguji kesabaranmu..yang nakal dan degil dan suka melawan ini terutamanya aku!!! ngee~
along selalu mendoakan abah mOga dikurniakan kesihatan yang baik,dipanjangkan umur,dilindungi Allah sentiasa dan dimurahkan lagi rezeki famili kiter yea bah..!! =) aminnnn....





with luv,
ur daughter






1 comment: