Friday, June 27, 2014

Biscuit for baby

Assalamualaikum semua..

Starting dari 5bln stgh my baby ak dah bagi mkn solid food.tapiii...bukan solid betul-betul tau.hanya baru introduction.hehe..

Pada aku boleh lah if nak bagi sebab my baby pun dah nak masuk 6mo.sedang-sedang aja..nak tahu apa aku bagi??biskut je..hehe

Yup.aku tak galakkan if parents terus nak bg makan cerelac or bubur ke pe kan.sebab perut dorg kecik lagi.belum mampu untuk dihadam.pada aku biskut tu dia light.macam kita sekali telan je kan bila cicah dengan air..haa,tu pada aku lah.sapa tak setuju,terpulang.

Permulaan,aku hanya introduce biskut campur susu.if susu ebm ada lg,lg bagus..buat cair-cair gituw.sebab my baby suka cair.kalo pekat seloww je dia makan.hahaha aku bg sehari sekali cukup.mula2 bg skeping stgh je.lama2 dua keping,pastu dua hari sekali..pastu dah masuk 6bln xmampu tampung perutnya,baru bagi betul2 solid food..hehe

Ouh lupa,aku bagi biskut milna perisa pisang.itu papa nya yang beli.maklumlah anak kecik lagi payah nak diusung kehulu kehilir lagi2 if pasaraya depan umah je kn.kat market ada banyak.farleys,milna,etc..choose the best lorh.pilihan di tangan anda.hehe so far yg aku bagi milna perisa pisang dan heinz farleys rusk perisa orange.oklah.yg original tu rasa light sgt.tu yg xbg perisa original.hehe..my baby laju sikit kalo bg perisa pisang tuh..

haa,tu jelah utk episod kali ini.next entry akan cerita pulak pasai dia punya solidfood.eksited nyah nak bagi anak makan.siap beli blender khas untuk dia.mangkuk makan pn bertingkek-tingkek.mangkuk makan baby comel2 sgt!asal kuar beli satu.haha lahaii anakku..tengoklah mama ko punya eksited     -..-

P/s: picture dibawah ehsan dari enche guggle..eh,google.hehe

No comments:

Post a Comment