Wednesday, December 8, 2010

~alahai kucing~

maybe for certain people kucing adalah binatang kesayangan yg dimanjai dan dibela
tapi pernahkah anda dengar walau sayang macam mane pn kita pada binatang tuh kadangkala buleh memakan tuannye sendiri..!!
iya,saya sangat emosi disini..
saya dah tidak kisah orang nk kate pe pn tentang pendapat saya nih sebabnya pengalaman ini hanya saya yg rasai sendiri...nak tau kenapa???

semalam kira2 jam 3PAGI semasa kami sekeluarga sedang nyenyak tido ttbe aku dikejutkan dgn bunyi kucing bergaduh!!
aku yg cepat terjaga nih trus terloncat dari katil nk tau pe yg jdik kt lua tuh..
kbetulan my mum tido kt lua..sbbnye tak tahan sejuk aircond katenye...
then,buleh plak kucin2 tu berperazng dlm umah..,n disebabkan tkejut my mum dtg dkat nk halau kucin2 tuh
nk tau whats next??
tangan my mum kne gigit sndiri oleh kucing yg dibela sendiri dr kecik smpi da besar..!!
deymm...!!!

my mum terus cepat2 basuh dibawah air yg mengalir utk mngelakkan bisa tu dr msuk dlm bdn..
bau dlm umah,toksah cter..!!busuk..!!haish,geram je akuh..!!!klo ko berak,mmg siaplah ko kucing....
ape lagi,kul 3 lebih tuh aku pegi MENGEMOP LANTAI satu umah....iye puan2,satu umah keyh...,pagi2 buta tu n anda kne bekerja pd esoknyeee.....

selepas mop lantai tuh,aku tgk mak still lg cuba utk stop luka tu dr bleeding
iya,luka tuh mmg sangat dalam...
antara perbualan kami "along pegilah tido dulu..,esok kn nk keje...."
me said"takpelah mak,bia along buh antiseptik kt luka nih dulu..."
mum said"takpe..,luka skit je nih.."
*aku time tu mmg se ngntuk dh,pas buh mnyak sume kt luka my mum n aku msuk tido sbb cadang nk g clinic sok pg nya*


kul4 pg,aku mmg tak lena tido..,kul4.15,aku bgun aku ckp "mak jom kter p klinik skang"
*iye,aku sangat risau akan bisa kucing itu..
mse ondaway g tuh,segala bonggol ku redah,sbb nk cepat smpi!! >:|
TAHUKAH ANDA BISA KUCING BULEH MENYEBABKAN ANGGOTA BADAN YG TERKENA LUMPUH JIKA TIDAK DIRAWAT SECEPAT MUNGKIN!!
sebelum nih aku pnah dengar akan kes2 sebegitu..mmg menakutkan aku!
mula2,my mum takmoh p atas alasan,aku sok kje..
ah..aku tak kire,siapa xsayang ibunya sendiri beb..!!huhu
kul4.30 pg kmi siap2 p klinik berdekatan utk mndapat rawatan
hasilnya..!!haa.,my mum diberi injections utk mngelakkan kuman n luka yg terkoyak tuh kne 2jahitan..
siyes aku ckp,aku sedih bile nmpk my mum kne jahit..
bg aku ckuplah mse die patah tgn mse eksiden dlu..

and pas aku blik keje td,aku menemankan emakku pegi klinik nk cuci luka tu lg...
n pegi farmasi utk mmbeli iodine n beberapa kperluan lain...

sejak peristiwa semalam,aku semakin benci dgn kucing...tahap fobiaku semakin tinggi
mungkin org akan ckp benda dah nk jadik...iye,tp tidak aku!!
ayahku n aku mmg tidak merestui untuk membela kucing pd mulanya..,tp kerana ibuku suka terhadap kucing,takpelah...lgpun adik2 ku suka kucing nih...


pasni,jangankan panggil,pegang kucing pn takkan bg aku selepas kjadian ini....!!
memang die adalah makhluk tuhan juga,tp ckuplah..,jangan harap lg selepas ni
biarlah org kate aku ni tak pnyayangla hapela..,i dun care!sbbnye aku yg alaminya sendiri n my mum yg dilukai..
memang aku tersangat fobia dgn kucing..sampai bile??aku taktau...
n to mak,mintak la maap klo pasni klo mak suh along bg kucing kte tuh die nk mnum air ke pe, sbbnye aku akan ignorekn je....
n my mum pn da sedia maklum klo aku wat dono tuh,ha maknenye aku msih bengang ngn peristiwa tuh n sbelum nih pn mak mmg da masak sgt perangai aku tuh yg mmg akan wat dek je klo kucing tu nk mkn or minum n biasenye adikku yg suke kucin' tu akan layan prmintaan haiwan kesayangannyeeee ituuueeee yeeeeaaa.....





p/s: belum tentu dgn pertolongan,bantuan atau ape2 saja kebahagiaan yg kiter berikan pada ibu bapa kiter akan dapat membalas segala jasa dan pengorbanan mereka selama ini hingga ke syurga..




No comments:

Post a Comment